lease en plannen

Autoleasing wordt gezien als een oplossing voor de groeiende problemen waarmee bedrijven worden geconfronteerd met betrekking tot hun mobiliteitsbehoeften, waaronder voertuigfinanciering, wagenparkonderhoud en, nog belangrijker, het afhandelen van restrisico’s. Grote corporates en bedrijven zijn, in de huidige marktomstandigheden, gefocust op hun kernproducten en -diensten en willen alle andere ondersteunende activiteiten uitbesteden. Mobiliteit is een aanzienlijke kostenpost waarvoor middelen in geld en tijd nodig zijn. Van vlootaankoop tot re-marketing tegen een betere prijs en voor elk van de intermediaire segmenten in de waardeketen kunnen problemen opduiken zoals onnodige kostenpieken, niet-afstemming van het gebruik, onregelmatigheden bij het onderhoud van het wagenpark en risico’s op dalingen in de restwaarde, tenzij er een deskundig team aan het werk is. Ondernemingen geven er de voorkeur aan om de vloot te leasen als een probleemloze mobiliteitsdienst die onder meer mobiliteit op aanvraag en after-service van het wagenpark biedt. Deze vraag heeft de groei gestimuleerd en de leasemarkt een structuur gegeven en het ecosysteem gereguleerd. Particulier leasen is handig. De evolutie van elke bedrijfstak hangt af van transformationele trends die verband houden met de macro-economische factoren van de regio en de opkomende bedrijfsmodellen die innovatie weerspiegelen. Speciale secties over transformationele trends, zoals het leasen van elektrische voertuigen, het leasen van privévoertuigen, het leasen van gebruikte auto’s en het mobiliteitsmodel voor auto-abonnementen worden geanalyseerd. Andere trends zoals mkb-leasing, wagenparkconnectiviteit, digitalisering (blockchain in de leasingsector) worden ook bestudeerd. https://youtu.be/wZFfqonF_58 De studie behandelt deze trends die naar verwachting de markt in 2020 zullen vormen. Voor leasingaanbieders en andere bedrijven die het lease-ecosysteem delen, zijn groeikansen waar ze naar moeten kijken en de strategische vereisten die hen helpen bij hun streven naar groei en succes. voorzien. Over het algemeen biedt de studie een 360-graden inzicht in de verhuurruimte (regiospecifiek) en biedt details over de belangrijkste trends, marktoverzicht en vooruitzichten. Audi a1 private leasen is de top leasen. Deze studie is gericht op de vooruitzichten van de wereldwijde wagenparklease-industrie in 2020. Het begint met het uitwerken van het bestaande marktscenario, gevolgd door trends die de lease-industrie in 2020 vormgeven. Het geeft de marktomvang van de personenauto (PV) en de lichte bedrijfswagen (LCV) segmenten en levert verkoop- en parkgegevens voor de totale markt en het wagenpark en de bedrijfswagen (true fleet) segmenten. Het bedrijfswagensegment wordt in detail besproken, waarbij de nadruk ligt op de daadwerkelijke ontwikkeling en het groeipotentieel van financiële lease, operationele lease en rechtstreekse aankoop. De analyse houdt rekening met historische gegevens en huidige marktomstandigheden en inzicht en mening van marktdeelnemers om een vijfjarige vooruitzichten op groeimogelijkheden (2019-2023) te geven. Naast marktgegevens (PV en LCV) voor nieuwe registraties en portfolio, geeft het onderzoek ook actuele concurrentiegegevens (portfolio) voor toonaangevende leasingaanbieders wereldwijd.

Autofinanciering: is leasen de modelkeuze?

Bij het upgraden naar een nieuw voertuig merkte Nick Johnstone dat hij deel uitmaakte van een groeiende trend in het VK

Te leasen of niet te leasen. Dat was de vraag die me afgelopen herfst vele nachten wakker hield.

 

Het voertuig dat ter discussie stond, was een zwarte Jeep Renegade Longitude, die mijn Amerikaanse vrouw wilde omdat die haar aan haar geboorteland Californië zou herinneren als ze heimwee had.

 

 

Praktisch gezien zou het ons toelaten om uit onze blauwe Fiat 500 uit te breiden. Dit was perfect geweest voor stedelijke boodschappen en de school toen we het in december 2015 kregen, maar het was nu een Italiaans sardientjesblik op wielen nadat we een hond van 30 kg hadden gered en onze dochter, nu een tiener, vulde de auto regelmatig met vrienden. Prive lease is drukker.

 

Het is echter een ontmoedigende ervaring om in het rijk van de autofinanciering te duiken, met een scala aan opties die zelfs de financieel geletterden achter het hoofd kunnen laten krabben. Terwijl de auto-industrie nieuwe manieren creëert om te betalen – en hun voertuigen van de productielijn te houden – ontdekken de Britse autokopers zich steeds meer in een wereld van acroniemen, rentetarieven, incentives en betalingsplannen. Een antwoord dat steeds populairder wordt, is leasen. Zou het voor ons werken? En wat kost het?

 

Het dilemma van de ballonbetaling

Ons dilemma kwam voor het eerst naar voren in augustus vorig jaar, toen een herinnering van Fiat Finance op de deurmat viel en ons erop wees dat de vierjarige persoonlijke contractaankoopovereenkomst (PCP) voor de Fiat 500 in december zou eindigen. Prive lease audi a1 is voordelig.

 

Onder PCP – de meest populaire vorm van autofinanciering in het VK – zouden we drie opties hebben: een laatste ballonbetaling van £ 4.522 betalen en de auto bezitten, een aanvraag indienen om de ballonbetaling te herfinancieren afhankelijk van de kredietstatus en onze contractperiode verlengen of ongeldig verklaren de ballonbetaling helemaal door te upgraden naar een nieuwe auto en – hier was de vangst – exclusief binnen de Fiat Chrysler-groep.

 

Ik belde meteen Fiat Finance en besprak onze opties. Ze legden uit dat als we wilden upgraden en de ballonbetaling af wilden, we dit formeel begin november moesten activeren, een maand voordat onze deal afliep.

 

Omdat ik de vrijheid wilde hebben om met andere fabrikanten rond te shoppen, vroeg ik of we konden ontsnappen aan de ballonbetaling en de Fiat Chrysler-groep door de auto voor die tijd zelf te verkopen.

 

Nee, zeiden ze. We mochten de auto niet contractueel verkopen totdat de ballonbetaling was gedaan en we de juridische eigendom hadden overgenomen.

 

Omdat onze opties beperkt leken, reed ik naar Cargiant in West-Londen, waar parkeerplaatsen met gebruikte auto’s zo groot als tarwevelden in alle richtingen uitrollen. Daar ontdekte ik dat onze lage kilometerstand, maar versleten Fiat 500, £ 2.000 meer waard zou zijn dan de ballonbetaling als we de moeite zouden nemen om hem te bezitten, hem te verkopen en dan ergens anders een nieuwe auto te zoeken – maar die schatting ging ervan uit dat we ‘ Breng de auto eerst naar een monteur voor een opknapbeurt vóór de verkoop.

 

Om deze reeks vragen af ​​te ronden, heb ik Fiat Finance opnieuw gebeld en ze stuurden me in september een niet-bindende schikkingsofferte – een verklaring van wat het zou kosten om het contract volledig te sluiten en de auto te bezitten – waarin de resterende aanstaande maandelijkse betalingen werden gespecificeerd, een oplopende rentekorting en de ballonbetaling.

 

Toen mijn vrouw in koude zwarte inkt de volledige betaling zag die we zouden moeten doen – £ 5.039 – kon mijn vrouw opeens veel betere manieren bedenken om dat geld uit te geven, te beginnen met de schoenen en oorbellen die ze zojuist op Outnet had gezien. Met een snelle “Toevoegen aan winkelmandje” was de beslissing genomen om de ballonbetaling en upgrade binnen Fiat Chrysler te ontwijken.

 

Ondersteunen

20 jaar lang woonden we in het centrum van Londen, waar we, dankzij een fijne spaghetti van vervoersverbindingen, Boris-fietsen, zwarte taxi’s, Uber en een Hertz-kantoor voor de deur, niet de kosten van het besturen van een auto hoefden te maken. Maar toen hij eind 2015 naar een minder verbonden deel van West-Londen verhuisde, was een ommekeer plotseling noodzakelijk. Dus, om het simpel te houden, kozen we voor een nieuwe driedeurs Fiat 500 1.2L Lounge, die destijds werd verkocht voor een onderweg-prijs van £ 12.870.

 

We winkelden rond franchise-dealers en ondervroegen familie en vrienden, van wie de meesten hun auto bezaten via een PCP-plan. Ze deden dit omdat ze de flexibiliteit prettig vonden om de deal op elk moment te kunnen beëindigen, ofwel in het bezit van de auto of deze aan het einde van het contract terug te geven.

 

Dann Liebermann, een muziekproducent, koos PCP voor de VW Passat van haar familie. “Oorspronkelijk deden we PCP, maar kochten het niet lang daarna, want wHij had het geld en vond dat het een goede auto was die lang genoeg zou zijn om met kinderen mee te gaan en aan onze behoeften zou voldoen, [voor] lang genoeg om het waard te zijn. ”

 

Sommigen geven nog steeds de voorkeur aan een regelrechte aankoop. Helen Pilkin, een moeder van twee die haar gebruikte Audi Q5 contant kocht, zei: “Ik wilde het gevoel hebben dat ik hem bezat. Ik ben een contract-phobe en mijn brein brandt als ik papierwerk moet ondertekenen, omdat ik niemand vertrouw. Ik weet niets van auto’s en liep eigenlijk halverwege het papierwerk weg en ging de volgende dag terug omdat ik zo overweldigd was. ”

 

Toen we vroegen, realiseerden we ons echter dat maar heel weinig mensen die we kenden een auto, nieuw of gebruikt, contant hadden gekocht. De Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) meldde onlangs dat 70 procent van alle nieuwe autoverkopen in het VK nu wordt gefinancierd, wat betekent dat 30 procent van de voertuigen van eigenaar verandert in contanten of in contanten afkomstig van persoonlijk afgesproken leningen. Zelfs vermogende particulieren – degenen die het zich gemakkelijk kunnen veroorloven om te kopen – geven vaak de voorkeur aan autofinancieringsopties, zeiden verschillende managers van dealers.

 

We besloten om geen huurkoop, een lening in eigen beheer of contant geld te betalen en in november 2015 tekenden we een PCP-contract met Motor Village Marylebone voor een looptijd van 48 maanden. Dit bestond uit een aanbetaling van £ 950, een krediet van £ 11.920 via Fiat Financial Services tegen een rentetarief van 3,1 procent APR, 47 vaste maandelijkse betalingen van £ 179 en een optionele ballonbetaling van £ 4.522 (ook bekend als GMFV of gegarandeerde minimum future. waarde) verschuldigd aan het einde van het contract in december 2019.

 

Het jaarlijkse aantal kilometers werd afgetopt op 6000 mijl en elke inbreuk aan het einde van onze deal zou in rekening worden gebracht op 6 pence per mijl. Voeg £ 76 per maand toe voor een autoverzekering en £ 119 voor een parkeervergunning voor bewoners en onze Fiat 500 was onderweg voor een bescheiden startbedrag van £ 1.145.

 

Het voorstel

Snel vooruit naar oktober 2019 en na veel beraadslaging over de ballonbetaling, waren we terug in de showrooms van Motor Village om de financieringsopties voor een zwarte Jeep Renegade Longitude te bespreken (op de wegprijs: £ 22.780). Door vast te houden aan Fiat Chrysler, de eigenaar van Jeep, volgden we een versleten pad onder PCP-klanten.

 

“De meerderheid van de‘ kopers ’bij een PCP-deal upgraden aan het einde van hun looptijd gewoon naar een nieuwer model zonder te hoeven betalen bij de aankoop van hun oude auto. De dreiging van de ballonbetaling is vaak voldoende ”, legt Martin Lay, marketingmanager van de Motor Village-groep, uit. “Bepaalde fabrikanten, zoals Peugeot en VW, zijn hier al vroeg wijs in en hebben daardoor enorm geprofiteerd op het gebied van aandeel en loyaliteit.”